Succes aan onze T4T studenten

Mayiri Alcala gaat binnenkort via Supply Chain Masters

voor haar eindstage in de richting ‘Bachelor Logistiek Management’ (AP Hogeschool Antwerpen) via ons stageprogramma T4T aan de slag bij ‘Coca-Cola European Partners’.
Stage lopen in Covid-tijden is geen sinecure en fysiek samenkomen is uiteraard helemaal uit den boze. Om de stagementors te laten kennis maken met hun stagiaires hadden we een leuk idee. We vroegen aan beide partijen zichzelf en het project voor te stellen aan de hand van zaken die ze in een postpakket staken. Dit was creativiteit ten top. We bezorgen je alvast een eerste verslagje van één van de stagiaires over hoe deze postpak-uitwisseling verlopen is.

Kennismakingsgesprek over de inhoud van het project

Op 4 december had ik een kennismakingsgesprek met mijn stagementor. Hij had mij meer informatie gegeven over het project. Het is de bedoeling dat ik de afdeling ‘field technical service’ ga ondersteunen. De techniekers van deze afdeling zijn verantwoordelijk voor het onderhoud en het herstel van de drankautomaten van Coca-Cola. Ik ga moeten helpen bij het digitaliseren van de werkwijze van de field service techniekers. Om die digitalisatie waar te kunnen maken, zal ik ondersteuning bieden bij het voorbereiden van een dynamic-dispatch-tool voor de techniekers. Ze willen dit doen omdat ze er in geloven dat de techniekers zo efficiënter zullen kunnen werken.
Nu bellen klanten naar het bedrijf wanneer er problemen zijn met de drankautomaten. Nadat de klant contact heeft genomen, stelt de werknemer op kantoor een werkorder op voor die klant. Dat order verschijnt vervolgens in de App waar de field service techniekers gebruik van maken. Tot slot voert een van de techniekers dit order uit. Belangrijk om te weten is, dat de techniekers niet naar het bedrijf toe moeten in de ochtend. Ze kunnen rechtstreeks beginnen werken nadat ze hun huis verlaten. Voordat ze vertrekken kijken ze naar de werkorders die zich bevinden in de App op hun smartphone. Ze kiezen zelf welke klanten ze bezoeken in functie van hun deadlines. Bovendien kiezen ze de route die ze gaan afleggen om tot die klant te geraken ook zelf. Het idee is, dat we een software ontwikkelen die de techniekers vertelt welke klanten ze eerst moeten helpen en welke route ze het beste nemen.

Er zijn wel enkele uitdagingen waar we rekening mee moeten houden. Iedereen die gebruik maakt van de software moet de juiste gegevens invoeren. We moeten een manier vinden waardoor er zo weinig mogelijk of zelfs geen foute data wordt ingegeven. Zo niet, worden er foute werkorders opgemaakt en verkeerde routes berekend. Ook moeten we ervoor zorgen dat de klantengegevens zo snel en efficiënt mogelijk overgezet kunnen worden naar het nieuwe systeem.

Mijn pakket

Ik heb ervoor gekozen om mezelf voor te stellen aan de hand van drie collages. Ik lees graag en daarom heb ik een collage gemaakt met mijn favoriete quotes. Vervolgens had ik een collage gemaakt met mijn hobby’s. Ook heb ik op een creatieve manier proberen uit te leggen waar mijn roots liggen. Ik heb ook een kaartje geschreven met een dankwoord omdat ik vind dat kaartjes persoonlijker overkomen dan mails. Tot slot heb ik een doos met chocola in het pakket gestoken als klein geschenkje.
Hieronder heb ik een foto bijgevoegd met de inhoud van mijn pakket.

 

 

 

 

Het pakket van mijn topcoach Klaas Vos

Ik heb nog een foto bijgevoegd van het pakket van mijn mentor. Dit was een pakket vol met goodies en informatie. Mijn mentor had mij onder andere sokken, een powerbank, en enkele brochures opgestuurd.

Bron: Supply Chain Masters – Mayiri Alcala – 22/01/2021