Cyclus Strategisch inkopen

Module 1, module 2 & module 3

Het 3e niveau van de algemene Supply Chain Masters-inkoopopleidingen behandelt de strategische inkoopprocessen. De samenwerking met leveranciers wordt geoptimaliseerd, tot zelfs op het niveau van supplier enabled innovation. Door market intelligence bereik je een betere kennis van de markt en kunnen risico’s in de supply chain beperkt worden. Intern wordt procurement een business partner, met een focus op waarde creatie, stakeholder management en een optimalisatie van cost en cash.

Opleidingsduur

27/10 t.e.m. 23/11/2022

Locatie

BluePoint Antwerpen

Lesgever

Wim Bontinck, Manu Vandeweijer, Yves Thijs & Manu Mathyssens

Gemiddelde score

8,6/10

Doelgroep

Dit opleidingsniveau richt zich tot ervaren inkopers en inkoopmanagers, die een volgende stap willen zetten in inkoopmaturiteit, die vanuit inkoop willen meewerken aan waardecreatie en die hun relaties met leveranciers en met interne stakeholders willen uitdiepen en maximaliseren.

Praktisch

Programma

Het 3e niveau van de algemene Supply Chain Masters-inkoopopleidingen behandelt de strategische inkoopprocessen. De samenwerking met leveranciers wordt geoptimaliseerd, tot zelfs op het niveau van supplier enabled innovation. Door market intelligence bereik je een betere kennis van de markt en kunnen risico’s in de supply chain beperkt worden. Intern wordt procurement een business partner, met een focus op waarde creatie, stakeholder management en een optimalisatie van cost en cash.

De opleidingscyclus strategisch Inkopen bestaat uit 3 modules:

 

LEERDOELEN
Na het volgen van deze opleidingsmodules kan je:

  • Een categoriestrategie uitwerken en omzetten in een actieplan
  • Kernleveranciers activeren om samen maximale toegevoegde waarde te leveren
  • Een stakeholder plan maken voor meer business engagement
  • Als inkoper een rol opnemen als business partner
  • Een logic tree analyse maken in lijn met value chain mapping
  • Kostenspecificaties herformuleren en optimaliseren
  • Via cash management extra waarde creëren voor je bedrijf
  • Risk management en inkoopbeslissingen maken op basis van market intelligence
  • Innovatie initiëren in samenwerking met suppliers

 

PRIJZEN

Wanneer je voor de volledige cyclus inschrijft, krijg je 10% korting op de totaalprijs. Prijzen zijn excl. 21% BTW.

Module Aantal dagen Leden SCM niet-leden
1. Strategisch Categorie Management
en SRM
2 € 1.099 € 1.299
2. Price,
Cost en Cash Management
2 € 1.099 € 1.299
3. Strategisch onderhandelen
met kernleveranciers
2 € 1.099 € 1.299
Totaalprijs € 3.297 € 3.897
Totaalprijs met 10% korting
(als je inschrijft voor de volledige cyclus)
 € 2.967 € 3.507

 

Een vraag over dit programma?

Heb je twijfels over welke opleiding het beste past bij jouw ervaring? Wil je de in-house mogelijkheden voor een opleiding bekijken? Of heb je een andere vraag over ons opleidingsaanbod?

Neem dan contact op met het Supply Chain Masters Office Team. Yannick, Kim en Marieke helpen je graag verder.

Kennisdeling, netwerking, opleidingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief