Inkoopmanagement Module 1

Vertaal jouw bedrijfsvisie naar jouw inkoopstrategie

Je verneemt hoe je de bedrijfsvisie kan vertalen naar doelstellingen voor jouw inkoopstrategie. Vervolgens analyseren we samen met jou alle interne en externe omgevingsfactoren die een rol spelen bij het uitstippelen van een inkoopstrategie.

Opleidingsduur

02/02 & 03/02/20223

Locatie

BluePoint Antwerpen

Lesgever

Manu Mathyssens & Ronnie Leeters

Gemiddelde score

9/10

Doelgroep

Dit opleidingsniveau richt zich tot inkoopprofessionals die op managementniveau actief zijn of willen worden.

Praktisch

Programma

DAG 1
Voormiddag: Rolprofiel – Organisatieontwikkelingsmodel
1. Bouwstenen van een organisatie
2. Toelichting van de diverse bouwstenen en vertaalslag naar de
cursusonderdelen

DAG 1
Namiddag: Van bedrijfs- naar inkoopstrategie
1. De bedrijfsstrategie als uitgangspunt voor de inkoopstrategie
2. Visie op inkoop en doelstellingen
3. Inkoopontwikkelingsstappen en modellen
Self assessment toegepast op je eigen bedrijf en inkoopomgeving
4. Bouwstenen voor de inkoopstrategie
5. Board alignment van inkoop: hoe die bewerkstelligen

DAG 2
Voormiddag: Inkoopplan en category plannen
1. Inkoopscan als basis voor je inkoopplan
IMS model: Intern, Markt, Supply Chain
Spend en opportunity analyse
Maturiteits- en kwalitatieve analyse
2. Het inkoopplan en de onderliggende category plannen

DAG 2
Namiddag: Kost, waarde en risico management
1. Kijken naar kosten in de keten
2. Value chain denken
Voorbeelden en Case
3. CSR/MVO
4. Risico management vanuit inkoop
Voorbeelden en Case

Een vraag over dit programma?

Heb je twijfels over welke opleiding het beste past bij jouw ervaring? Wil je de in-house mogelijkheden voor een opleiding bekijken? Of heb je een andere vraag over ons opleidingsaanbod?

Neem dan contact op met het Supply Chain Masters Office Team. Yannick, Kim en Marieke helpen je graag verder.

Kennisdeling, netwerking, opleidingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief