Indirecte aankopen en diensten

Met focus op aankopen van evenementen

Het aandeel van diensten in het inkoopportfolio wordt steeds belangrijker & vergt een specifieke aanpak. Die aanpak leer je hier! In de module Van Sourcing tot Contract wordt het tactische inkoopproces doorlopen. Het grootste gedeelte van de analyses, methodes en tactieken die daar behandeld worden zijn universeel bruikbaar. Toch zijn er aspecten die heel specifiek zijn voor de indirecte aankopen, vooral bij het inkopen of outsourcen van diensten. Tijdens deze opleiding  zoomen we in op deze verschillen. In de voormiddag wordt er een algemene toelichting gegeven over aankopen van diensten. In de namiddag komt een expert langs die heel concreet helpt/inzichten geeft over aankopen van evenementen.  

Opleidingsduur

20/02/2024

Locatie

BluePoint Antwerpen

Lesgever

Els Raemdonck

Gemiddelde score

8,5/10

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot inkopers die (ook) verantwoordelijk zijn voor het aankopen van diensten en indirecte aankopen.

Praktisch

Programma

Het aandeel van diensten in het inkoopportfolio wordt steeds belangrijker & vergt een specifieke aanpak. Die aanpak leer je hier! In de module Van Sourcing tot Contract wordt het tactische inkoopproces doorlopen. Het grootste gedeelte van de analyses, methodes en tactieken die daar behandeld worden zijn universeel bruikbaar. Toch zijn er aspecten die heel specifiek zijn voor de indirecte aankopen, vooral bij het inkopen of outsourcen van diensten. Tijdens deze opleiding  zoomen we in op deze verschillen. In de voormiddag wordt er een algemene toelichting gegeven over aankopen van diensten. In de namiddag komt een expert langs die heel concreet helpt/inzichten geeft over aankopen van evenementen.  

Aankopen van diensten is balanceren tussen kosten, waarde en kwaliteit. 

Bij het aankopen van diensten moet je voordurend balanceren tussen kostenefficiënt aankopen en tegelijkertijd zorgen dat de kwaliteit en gevoelswaarde voor de interne klanten optimaal blijft. Hier leer je, aan de hand van praktijkcases, hoe je dienstencategorieën kan optimaliseren en hoe een goede communicatie met interne stakeholders daarbij de sleutel tot succes vormt.

 

Tijdens deze sessie zoomen we in op aankopen van evenementen. 

 

  • Voormiddag: Algemene toelichting over aankopen van diensten
    • In kaart brengen van de scope van indirecte aankopen en diensten
    • Hoe bepaal je een aanpak per dienstencategorie
    • Uw behoefte prestatiegericht specifiëren
    • Hoe kan je “waarde” concreet maken in de sourcing aanpak
    • Een optimale balans tussen waarde en prijs
    • Denken vanuit een integrale end-to-end dienstenketen
    • Communicatie en samenwerking met de dienstverlener – performantiemeting
    • Stakeholder engagement

 

  • Namiddag: Case aankopen van evenementen. Expert, Bruno Schaubroeck komt langs om heel concreet te helpen/ inzichten te geven over aankopen van evenementen. Denk aan:
    • Hoe zit die markt in elkaar
    • Welke trends zijn er na corona
    • Hoe de stijgende kosten opvangen
    • Hoe transparantie creëren in de uitgaven
    • Hoe je tender organiseren
    • Hoe prijzen vergelijken
    • Hoe de kosten onder controle houden

Alleen deelnemen aan de namiddagsessie? Schrijf dan in via deze link. 

Een vraag over dit programma?

Heb je twijfels over welke opleiding het beste past bij jouw ervaring? Wil je de in-house mogelijkheden voor een opleiding bekijken? Of heb je een andere vraag over ons opleidingsaanbod?

Neem dan contact op met het Supply Chain Masters Office Team. Yannick, Kim en Marieke helpen je graag verder.

Kennisdeling, netwerking, opleidingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief